Про реформування державних лісогосподарських підприємств
Дніпропетровського обласного управління лісового та мисливського господарства
Впродовж останніх років незалежності проходять реформи майже в усіх ключових сферах нашої країни. Час змінюється, міняються підходи, технічні вимоги, а стрімкий розвиток новітніх технологій вимагає сучасних запроваджень та нових напрямків у роботі.
Ліси Дніпропетровщини не мають промислового значення, виконують, в основному, екологічні, захисні та рекреаційні функції. Так на сьогодні робота лісових господарств на місцях, які колись були досить ефективними, наразі не відповідає сучасним умовам розвитку лісової галузі, оскільки лісгоспи не можуть нести тих податкових та фінансових навантажень, які на них покладаються в умовах забезпечення асигнуваннями з бюджету на рівні 45 % від потреби. Даний фактор суттєво впливає на фінансовий стан лісогосподарських підприємств, оскільки за рахунок коштів від реалізації лісопродукції з наявного лісосічного фонду, підприємства не можуть працювати стабільно, зокрема, забезпечувати розвиток виробництва та належну охорону лісів, здійснення обов’язкових платежів до бюджетів всіх рівнів та оплату праці, виконувати зобов’язання перед кредиторами, а також інші завдання та функції, передбачені чинним законодавством. На даному етапі виникає необхідність швидкого удосконалення та адаптування ведення лісового господарства до вимог сьогодення, що неможливо зробити без системного реформування лісової галузі.
При участі спеціалістів управління, керівників та спеціалістів держлісгоспів, представників профспілок протягом останніх тижнів було проведено ряд нарад, робочих зустрічей консультативного характеру на яких висловлювалися різні пропозиції щодо необхідності оптимізації лісогосподарських підприємств.
В результаті опрацьованих пропозицій винесено рішення що для підвищення загальної ефективності лісового господарства області є укрупнення державних лісогосподарських підприємств, що дасть змогу зменшити витрати на адміністрування, зменшить обсяг документації, підвищити ефективність управління, що в підсумку забезпечить ріст продуктивність праці та збільшить прибуток підприємств галузі.В області функціонує 9 державних лісогосподарських підприємств, що координуються Дніпропетровським обласним управлінням лісового та мисливського господарства. При більш детальному аналізі ризиків та інформації про площу та розміщення земель лісгоспів, їх економічні показники, обсяги заготівлі, розрахункові лісосіки, обсяг реалізації та інше, буде прийнято найбільш доцільну модель об’єднання підприємств.
В ході обговоренняреформування були висловлені хвилювання керівників підприємств стосовно можливої втрати фахових працівників. Усі кадрові рішення будуть ухвалюватися виважено і помірковано, адже лісові професіонали – це майбутнє лісової галузі, яких не можна втрачати. У процесі реформування для нас найголовніше – зберегти фахових спеціалістів і забезпечити ефективне господарювання новоутворених держлісгоспів з питань охорони, захисту, відтворення, підвищення продуктивності лісових насаджень, посилення їх корисних властивостей.А переатестація дозволить підвищити не тільки ефективність персоналу, а й продуктивність усіх підприємств.
У підсумку дебатів і обговорення резюмували, щоуспішне реформування лісової галузі можливе лише за умоввнесення змін Кабінетом Міністрів України у систему оподаткуванняі фінансування,перегляді правових і нормативних засад функціонування галузі.Узгодження напрямків реформування між учасниками лісових відносин (громадські інституції, лісівники, екологи, влада (державна і місцева)) та їх донесення до суспільства.